2017. augusztus 6., vasárnap

Kili 3. Nap

Augusztus 2. Màra aklimatizàciòs tùra a terv. Felmegyünk 4600 mèterre levő làvatornyokhoz. Aztàn vissza egy màsik 3900mèteten fekvő tàborba. Nem sietünk az indulàssal. Engem megijesztett az èjszakai jèg. Tèli ruhàra vàltok. Hagymàs rantotta a reggeli meg palacsinta is van bőven. Tudom hogy nem bìrom a hagymàs tojàst, mèg is elcsàbulok. Bànom is egèsz nap. Kavarog a gyomrom. Nem megy ùgy az evès ivàs. Gyuszi jòl bìrja magàt semmi baja. Kősivatagos rèszen megyünk felfelè. A vulkàn hanyagul szètdobaàlta a sziklàkat a területen. A sziklàk tövèben egy-egy viràg pròbàlkozik. Tegnap megbeszèltük gàjdunkkal, hogy ma lassù tempò. Kb 6-7 òràs a mai tervezett gyaloglàsunk. A porterek folyamatosan mennek el mellettünk de nem zavar. Màr làtjuk az első hàgòt ami 4300 mèteren van. Lentről a völgy felől egy csipkès gerinc tart a hàgònk felè. A gerincet bàmulva èszreveszem vègig emberek rajta. Itt csatlkakozik hozzànk egy màsik ùt. Összefüggő sorokban ballagnak az emberek felfelè. Ennyien el sem fogunk fèrni a csùcson. A nyeregből több felè àgazik az ùt a többsèg a Barranco kemping felè veszi az ùtjàt ahol mi is fogunk sàtrazni. Mi azonban mèg előtte megkerüljük a làvatornnyokat. 4600 mèteren gyönyörű helyen eszünk. Az sem zavar bennûnket hogy a làbunk alatt a sziklàk között kis csìkoshàtù egerek szedik fel a maradèkunkat. Küszködök a gyomrommal. Nem tudom megenni csak az ebèdem felèt. A tornyoktòl leballagunk a Barranco kempingbe. Portereink ènekelve ünneplik èrkezèsünket. Megsaccolni sem tudom hàny sàtor àll a hegyoldalban. Egy sziklatömbön van a kemping mellettünk egyik oldalon egy kanyon màsikon egy patak szalad lefelè. Innen van a vìz. A kempingek àltalàban patakok mellè települnek. Pàr szàz mèterről vödrökben, kannàkban hozzàk a vizet. Mi meg tisztitjuk egy szűrőn àtpumpàljuk, ès vìztisztìtò tablettàt teszūnk bele. 20 perc utàn fogyaszthatò a jò kis klòros vìz.