2010. június 19., szombat

Új fényképező - régi házak.











Vettem egy új fényképező gépet, ez jó apropót szolgáltat arra, hogy az ember lelkesen lefényképezzen mindent, tanulgassa a fortélyokat, stb.




Ezt a házat azonban már régen le akartam fényképezni, Ceglédbercel főutcáján van. Nagyon amatőr vagyok az építészezhez, fogalmam sincs, hogy ez kb. mikor épülhetett, azonban úgy érzem, hogy a tulajdonos, az építtető valami különleges figura volt, esetleg a környék földgazdája, nyilván nem volt olcsó...és megfigyelhetők rajta a kor jellegzetes dolgai. Igazi földesúri birtoknak gondolom.




Érdekes a villanybevezetés a házba, még nem szigetelt kábelen hozták be az áramot, hanem porcelán szigetelőtestekre kötve, ahogy ma a karók közöt viszik. Érdekes továbbá a torony imitáción a kisablak, milyen szép kis iparosmunka volt, ilyet ma is csak egyediben lehetne legyártatni, nyilván silányabb minőségben, nem kapható a Baumaxban ;-)




A vakolat díszei is szót érdemelnek, kicsit görögös imitációk, anno ezt nem volt egyszerű megcsinálni, nyugodtak lehetunk, hogy nem hungarocellből vannak.




Az ablakok formája, arányai is nagyon jók, szóval összeségében egy szép terv volt ez annak idején.




Remélem nem valami hülye kezdi el majd felújítani és tesz bele műanyag ablakokat.

8 megjegyzés:

  1. :-) Ez is régi kedvenc :-), de ha jól tudom, más pilisieknek is tetszik (akik szokták is olvasni ezt a blogot :-))))
    Te már nem emlékezhetsz rá (olyan régen volt), de Sülysápon volt egy ilyen hasonló kis mesebeli kastély, azt sajnos lebontották. Mi régebben az öcsémmel álmodoztunk arról, hogy Bicskén egyszer majd megvesszük a kastélyt, ami a falu központja felé bal oldalon van. Az még áll, nem tudom mi van vele, de az még nem esett a bontás áldozatául.

    VálaszTörlés
  2. Itt egy "más pilisi" jelentkezik, én is mindig lassítok ennél a háznál, ha Ceglédre megyek.Kíváncsi lennék, hogy milyen lehet a belső udvara ill. a belseje és a beosztása.Biztosan nagyon szépen fel lehetne újítani, bár mikor erre gondolok, rögtön eszembe jut a Pénznyelő (Money Pit ) című örök klasszikus Tom Hanks-szel.Biztosan láttátok ti is, minden esetre aki ilyen felújítás-fába vágja a pénztárcáját, annak ajánlom megtekiteni előtte.
    Csak remélni lehet, hogy nem hagyják tovább pusztulni, csakúgy mint itt Pilisen a a Temető utca elején balról a diófás házat.

    VálaszTörlés
  3. Szia Kati, én néhány évvel ezelőtt még voltam a diófás ház kertjében takarítani, egy ifjúsági diakóniai program keretében. A kert sem semmi, a házat belülről nem láttam, de a szívem vérzik, hogy az enyészeté lesz...
    Annyiszor emlegetem a szelei Blaskovich-múzeumot - jövő héten valamikor (egy kevésbé esős napon) nem tekerünk el oda, hogy gyönyörű és eredeti állapotban lévő kiskastélyt lássunk?

    VálaszTörlés
  4. Szia Ági! Dehogynem megyünk el Szelére, majd este a 12-es futásnál megbeszéljük, ugye jössz?
    Őrület ez a sok sport öreg fejjel:)Azért élvezem feszegetni a határaimat, sőt kitolni őket a végsőkig...
    Bocsi Zsolt, kicsit beszélgetünk is itt, remélem nem baj.Örülök, hogy újra írsz, a gépedhez gratula, használd sokat.

    VálaszTörlés
  5. Nem baj, ha beszélgettek, ezért van ez a blog. Ez egy kapcsolat-tartó blog. Csak a Kobasi belesz@rik. ;-)
    Nektek hétköznap nem jó a szelei múzeum?

    VálaszTörlés
  6. A diófás ház nekem nem ugrik be, de megnézem, next time.
    Ha pedig ti jártok Isaszeg felől Gödöllőre, ahogy beértek Gödöllőre bal kéz felől van pár öreg ház, amelynek udvara természetsen módon be van nőve, de nem gaz, hanem dísznövények, bokrok által. Imádom az ilyet, ezerszer szebb, mint a rendezett, vágott, éllel, véggel elvágólag épített kert. Mindig eszembe jut a Szép remények (Great Expectations) c. film kastély-kertje.

    VálaszTörlés
  7. Mellesleg kicsit túlexponál a gépem, ezért világosak a képek. Nem volt napsültés és így a színek nem elég telítettek, kicsit élettelenek. Egy fél/egy EV-vel korrigálni kell. vagy photoshoppal, de ahhoz nem (sem) értek.

    VálaszTörlés
  8. Most elvileg a pénteki nap van kinézve a szelei túrához! De nekem öt órára vissza kell érnem Pilisre. Az nem baj, hogy utoljára tavaly nyáron bringáztam?
    Diófás ház = sárga ház, Orbán Ilonka néni háza (pár éve halt meg, azóta áll a ház magában).
    Én a fotókat mostanában Picasa-val állítom helyre, nagyon szuper és jó a kollázs-készítője! Bár mostanában elbizonytalanodtam, mióta barátok cikiztek, hogy még a sáros futócipőmet is lefényképeztem :-)

    VálaszTörlés