2013. augusztus 12., hétfő

Zsolt cölibátust ad a kaukázusnak 1.

Szép napot zárunk lassan-lassan. Aklimatizációs nap volt, lassan szokjuk a magasságot. A szállásunk 2200 méteren van, hotel lagunaban. Hát ezt honnan vették, minden van itt csak lavina egyse. Mindegy. A mai célmagasság 3000 mèter volt. Tyerszkolon keresztül, badogvàros, bányaúton felséta a hegyek közé. Kicsit döcögősen indult a nap, a tegnapi utazás mèg a 2óra eltolódás miatt is. Kiderült hogy a mára tervezett cseget csúcsra  nem kaptuk mèg az engedélyt, így gyors tervmódositas után, egy olyan hely felé vettük az irányt ami nem engedély köteles. A csenget pont a határon fekszik ezért kell rá legalább 2 hónappal a mászása előtt a papírokat elintézni. Nő ez elmaradt. Az itteni kontakt személynek pedig jeleztük időben szerintem. Egyébként már az ide kijutas sem volt egyszerű. Kellett találni valakit aki meghív bennünket, és csak mikor megvolt a meghívó tudtuk intézni a vízumot. Reggeli után elmentünk a piacra alkudoztunk meg sapkát vettünk. A bazár sor igazi ázsiai érzéskeltő. Húsok sülnek, illatok meg arcok vannak. Imádom. Aztán mèg felcaplattunk a hegyre, fürödtünk vízesésben aludtunk virágok közt, sétálva beszéltünk az előttünk álló napokról, tervekről. Leérve söröztünk, a lányok jégkrémeztek... Az idő romlik, bár ma mèg nagyon szép napos 20fokos kellemes túra idő volt. 2-3 napra rosszabb időt mondanak, de már fenn leszünk 3500 körüli magassagon, és nem sokat megyünk, csak szokjuk a magasságot. Mèg töltődünk a csúcstámadásra ami előre láthatolag szerda, vagy csütörtök lesz. Ma a dombtetőn ülve mutatta magát a HEGY