2012. január 8., vasárnap

Le kell válni az államról

Én jogkövető állampolgárnak tartom magam, minden tekintetben. Sok dolog nem tetszik, de ezt dobta a gép, ezzel kell birkózni, nem akarok mást tenni. Ahogy Frank Sinatra énekli, I took the blows but did it my way. Najó, mindegy.
Szóval van a vízóra. Egyszerű átfolyásmérő, nagyjából 150 cm mélyen a talajban. 2010-ben átalánydíjat fizettünk, év végén kijött egy csekk, hogyaszongya, nem jól határozták meg, hogy mennyit fogok inni, így fizessek be 13.900 Forintot, mert ennyivel többet fogyasztottam, mint az átalány meghatározás volt. Ekkor még hozzácsaptak + 13.900 Ft-ot, merthiszen akkor a csatorna is használva volt, senkit nem érdekelt, hogy azt elpárologtattam, vagy autót mostam, a szabály az kérem szabály, ahogy Matula bácsi is megmondta a Tüskevárban.
Az én feleségem kis gyanakvó, ezért 2011 augusztusában azt találta mondani, hogy bemegy a vízműhöz és kéri, hogy legyünk havi leolvasók, ne átalányt fizessünk. Óriási pocakkal (akkor volt a 9. hónapban) besétált és kezicsókolom, leolvasósak szeretnénk lenni. Ó, semmi probléma, olvassák le az órát, diktálják be és ittkérmaaláítni kezicsókolom. Hazajött, férje bemászott a gödörbe (de még nem örökre!!!) és leolvasta, bediktálta, beküldte mailben is (XXI. század!!!) és kisvártatva megérkezett egy csekk, hogy aszongya, legyünk szívesek befizetni 74.750 Forintot és megint 74.750 Ft-ot, mert a víz + csatorna, az summa 149.500 Ft.
Mondom MAF? illetve angolosoknak WTF? honnan ez a szép összeg? Megnéztem, 2010-ben havi 9800 Ft-ot fizettünk, az összesen 12 x 9800 = 117600 + a kifizetett 2 x 13900 = 145.400 Ft.
Közben jött a 2011, augusztusig fizettük a korrigált átalányt, havi 11.800 Ft-ot 8 hónapig, az 94.400 de a valós foygasztás nem ennyi volt hanem 94.400 + 145.400= 239.800 Ft 8 hónapra számolva, tehát havi 29.975 Ft. Tehát a valós fogyasztásunk megháromszorozódott.
Mondtam megszeppent feleségemnek, hogy én bemennék és tennék egy kisebb rendet ott, láttam, hogy a vaterán van hatástalanított géppuska 25 ezerér', azt én hatásosítom és nem fognak ezek ellenszegülni, abban biztos vagyok.
De ő azt mondta, inkább bemegy ő, géppuska nélkül, mert ismeri az elvtársnőket és nő a nővel okosan kommunikál, én meg ha szétb@szom valakinek a fejét, az senkinek nem tesz jót.
Röviden megállapították, hogy első körben fizessük be, mert ha tartózásunk van, akkor a fogyasztói törvények szerint az hibás teljesítés és nincs semmi jogalapunk reklamálni, hiszen miért reklamálunk, amikor semmit sem fizettünk, ez logikusnak hangzik. A feleségem férje megspórolt egy kis pénzt a Volkswagenek elől és befizette a nevezett összeget, majd bement reklamálni, előtte leszedálta magát homeopátiás nyugtatószerekel, nem kevéssel.
Bent a hivatalban enyhén izzadságszagú elvtársnő azt mondta, hogy nem lehet tenni semmit, mert kérem az óra tévedhetetlen, ez van, köszönjük, hogy befizette. Nem úgy van az! Mondottam, hogy nem változnak a vízfelhasználási szokásaink évente, bár született közben még egy lányom....EZ AZ!!!! Csattant fel a büdös ribanc, ezért fogy több víz! Vájár, baszdmeg, a gyerek csak egy hónapos, ne találd ki, hogy az anyja hasában sokat ivott, váltottam gyenge tegezősre, mire azt mondta, ja tényleg.
Én, a mérnökember kérdem, hogy mi a megoldás? Mondom, a nőnek, hogy örülök, hogy a műszaki életben megismerhettem a világ egyetlen tévedhetetlen műszaki cikkét, a gagyesz, műanyagházas átfolyásmérőt, valószínűsítem, hogy a NASA jó pénzt adna érte, mert ezen dolgozik egész Amerika, de nekik nem jön össze.
Erre aszongya a matróna: csinálja azt a Göbölyösúr, hogy mostmár úgyis bediktálósnak tetszenek lenni és meglátszik majd hogy mi van, mennyi fogy.
Azóta diktálunk, általában 9900 és 12000 Ft között fizetünk (vesd össze: 29.975 Ft), tehát úgy, ahogy 2010-ben.
Ha lesz egy kis időm, bemegyek a sóhivatalba vízműbe és ráfirtatok. Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a stájsz.
Azzal fogom kezdeni, hogy az egész számla gázos (pedig vízmű), mert a leolvasás módja rovatban az van, hogy "átalány", amely szó arra utal, hogy nem leolvasás.
Nem adom fel, de nincsenek reményeim, a 145.400 Ft-ra meg keresztet vetek, ment Viktorunk zsebébe.
Hogy tudnám bizonyítani, hogy mindig ugyanannyit mosunk, fürdünk, sz@runk, iszunk és fúrott kútról locsolunk.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése